Hogyan vágj bele a saját lakberendező márkád építésébe?

2020. 02. 03. | | lakberendezés

.

Ha azt csinálod, amit szeretsz, az a szabadság. Ha szereted, amit csinálsz, az a boldogság.

.

Amikor elhatároztam, hogy felépítem a saját márkámat, a DIZAIN-t, igazából fogalmam sem volt róla, hogy mibe vágom a fejszémet. Ösztönösen kezdtem bele, csak a cél lebegett a szemem előtt, amit el akartam érni. Nem volt konkrét stratégiám, csak mentem előre, mindig az adott helyzethez igazodva, amivel épp szemben találtam magamat. A saját bőrömön tapasztaltam meg a személyes márkaépítést, és tanultam meg lépésről lépésre ezt a folyamatot.

Hogyan vágj bele a személyes márkaépítésbe?

Tisztában voltam az erősségeimmel és a gyengeségeimmel is, hittem magamban és élveztem minden percét annak, ahogy a semmiből egyre ismertebb lett a nevem és a márkám. Minden reggel csillogó szemekkel ébredtem. A küldetésem lebegett a szemem előtt, hogy segíthetek másoknak jobbá tenni az életüket azáltal, hogy igényes és funkcionálisan jól működő környezetet teremtek nekik. Akkor is csináltam és mentem előre, ha nem tudtam ponotsan, hová vezet az út. Tudtam, hogy majd menet közben megkapom a válaszokat. Így is lehet? Igen. De sokkal tovább tart.

Nem volt mindig egyszerű ez az út, jól jött volna nekem is valaki, egy mentor, aki támogat és segít a döntési helyzetekben. A lakber sulikban megtanítják a szakmát, de nem tanítják, hogyan építsd fel magad és hogyan szerezz ügyfeleket. Beletelt jó pár évbe, mire megtanultam hogyan csináljam. A mai napig építem a személyes márkámat, mert ez egy folyamat, nem egy elérendő cél.

A személyes márkaépítés alapja minden esetben az önismeret. Minél jobban ismered magad, annál jobb énmárkát tudsz építeni. Fel kell fedezned a képességeidet, az erősségeidet és a gyengeségeidet is. Első lépésként felméred a képességeidet, aztán meghatározod az értékrendedet és azt, hogy mit tartasz igazán fontosnak a hivatásodban. Csak így tudsz arra koncentrálni, amit szeretsz csinálni és amiben jó vagy. És csak így lehetsz hiteles. Mert a márkád nem más, mint egy betartott ígéret.

Most, hogy egy ideje én magam is mentorrá váltam – nem csak személyes márkaépítési workshopokat tartok, hanem egyéni folyamtokban is segítek –, már pontosan látom, mit jelent ez a támogatás. Csillogó szemekkel jönnek a mentoráltjaim, mesélnek a céljaikról, a motivációjukról, megosztják velem a kétségeiket, és nekem nagyon jó érzés, hogy segíthetek és a támogatásommal mennek előre. Az ő sikerük az én sikerem is. Nagyon feltöltenek ezek a találkozások, hálás vagyok mindenkinek, aki bízik bennem és az én tapasztalataimra kíváncsi, tőlem kér segítséget.

Összegyűjtöttem, hogy 2020-ban milyen csatornákat használnék az énmárkám építésére, ha most teljesen ismeretlen lennék (persze ezeket egy kivétellel most is használom, pedig már nem vagyok kezdő):

  • Blogot vagy vlogot indítanék

Igen, igen, igen. Még ma is elkezdenék blogot írni! Én szeretek írni (önismeret!) és hiszek benne, hogy az emberek szeretik a jó és minőségi tartalmakat. Egy vlog indításához az írásnál sokkal bátrabbnak kell lenni, de azért elgondolkodnék ezen is, mert a videós tartalom sokkal hatékonyabb az írottnál.

  • Készítenék egy honlapot 

Muszáj megmutatni magamat minél több platformon. A social media korában ez egyáltalán nem nehéz. Létrehoznék Facebook, Instagram és LinkedIn oldalakat, és elgondolkodnék egy YouTube csatornán is…

  • Nagy hangsúlyt fektetnék a kapcsolatépítésre!

Ez a szakma – mint sok másik is – a bizalomra épül. A klasszikus marketing fogások, mint a hirdetések, nem igazán működnek. Hosszú távon az ajánlások fogják meghozni azt a biztos megrendelői réteget, amely a megélhetésedet fogja biztosítani. Amíg ez nem jön el, neked kell tenned azért, hogy megtaláljanak. A legkönnyebb útja ennek, ha „felhívod magadra a figyelmet” a social mediában és közben erőteljes hangsúlyt fektetsz a networkingre.

  • Keresnék egy mentort

Egy mentor segítségével éveket lehet megspórolni. Sokkal gyorsabban és hatékonyabban tudsz haladni egy olyan ember támogatásával, aki előtted jár az úton. Te már biztosan nem fogod elkövetni azokat a hibákat, amiket ő elkövetett, nem kell magadon tesztelned a módszereket, ha van, aki szelíden terelget. Ha úgy érzed, hogy szükséged lenne egy mentorra, jelentkezz a Személyes Márkaépítés Workshopomra, amely idén először, megújult tartalommal 2020. február 7-én, pénteken lesz! A workshopon átfogóan végigvezetnek a személyes márkaépítés kezdeti lépésein, ahol felteheted a kérdéseidet és válaszokat is kaphatsz rá. A részleteket ITT találod. Ha jobban hiszel az egyéni képzésben és szeretnél gyorsabban haladni, jelentkezz a Mentor Programomba egy email írásával! Szeretettel várlak!